• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81810
+
-

ضعف  ایمنی در 67 درصد مراکز تجاری شیراز

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۶۷ درصد مراکز تجاری شیراز ۱۶ بند ایمنی آتش‌نشانی را رعایت نکرده‌اند.  به گزارش مهر، «محمدهادی قانع» بیان کرد: طی 6 ماه اول امسال در ٢١ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز 8٧۴٨ عملیات انجام شد که 2٩۴٢ مورد عملیات اطفای حریق بود.  وی اضافه کرد: بیش از 50۴٩ عملیات نیز مربوط به عملیات امداد و نجات بود که طی این عملیات‌ها 20۴٩ شهروند از مشکلاتی که برای آنان پیش آمده بود رهایی یافتند. مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی 6 ماه اول امسال، بالغ بر ١۶۵ هزار تماس با مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی صورت گرفت که از این میزان ١۴٠ هزار تماس دروغین بوده است. 

او در خصوص مزاحمت‌های تلفنی آتش‌نشانی نیز تاکید کرد: تنها یک روز فردی بیش از 1٢٠٠ بار با مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی تماس گرفته است. این فرد البته دارای مشکل روانی بوده است.  همچنین، طی سال گذشته ١۵ هزار عملیات داشته‌ایم که علت ٩٠ درصد این عملیات‌ها ناآگاهی شهروندان از محیط پیرامون بود. قانع در خصوص اهداف سازمان آتش‌نشانی نیز اظهار کرد: 4 هدف کلی در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد. از جمله این اهداف می‌توان به کاهش زمان رسیدن به محل حادثه جذب نیرو، تامین تجهیزات و به‌روزرسانی، تدوین برنامه جامع ایمنی و ارتقای نرم‌افزار‌های سازمانی اشاره کرد. او افزود: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در شیراز 5 دقیقه است، در حالی که در جهان بین 3 تا 5 دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در خصوص هفته ایمنی و آتش‌نشانی نیز گفت: از روز جمعه مراسم این هفته آغاز شده و بخشی از برنامه‌های این هفته افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های آتش‌نشانی به مدت 4 روز، جذب نیروی داوطلب و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید